Jumlah Paparan Halaman

MyMengaji

Selasa, 18 Jun 2019

ASASI, DIPLOMA & IJAZAH PENGURUSAN PERNIAGAAN



Lima Ciri Peribadi Sebelum Anda Memulakan Perniagaan Anda Sendiri

Memulakan perniagaan anda sendiri mungkin agak menggentarkan, tetapi jangan bimbang, panduan ini dibuat untuk memudahkan urusan usahawan baharu dan di masa yang sama menyediakan sedikit pandangan pada perancangan anda. 

 

1. Bermotivasi tinggi


Tiada tindakan tanpa motivasi. Pastikan anda tahu tujuan anda memulakan perniagaan anda, dan bina visi serta misi untuk mencapainya.

2. Minat


Bila anda memulakan perniagaan, minat anda membantu di dalam memupuk idea permulaan. Petuanya ialah untuk mengimbangi antara minat dan kesukaan orang ramai bagi memastikan yang produk boleh jual sentiasa mendapat permintaan ramai.

3. Sokongan & Bantuan Keluarga


Walaupun anda mungkin tidak terfikir tentang faktor ini, sokongan keluarga adalah sangat penting di peringkat perancangan. Bukan sahaja ia menjadi tunggak emosi dan minda, bahkan keluarga biasanya menjadi pilihan pertama yang meminjamkan dana bagi memulakan perniagaan. Komunikasi jujur dan telus adalah penting bagi memastikan hubungan kekeluargaan di dalam keadaan yang baik.

4. Kesihatan Fizikal Yang Baik


Bermula daripada merancang, akaun hinggalah ke pemasaran – mengendalikan perniagaan tak semudah yang disangka. Anda perlu sihat dari segi fizikal dan minda bagi melalui jadual padat selaku seorang usahawan; apatah lagi jika anda melakukannya sendiri atau dengan rakan niaga.

5. Semangat Keusahawanan


Seorang usahawan seharusnya sentiasa memberikan daya usaha dan dedikasi berterusan untuk melalui apa sahaja halangan, jadi dia boleh melalui fasa awal permulaan perniagaan. Di samping itu, dia juga perlu sentiasa melakukan penyelidikan untuk mendapatkan pengetahuan kukuh tentang aliran dan corak terkini di lapangan khusus yang  boleh diaplikasi. Berbekalkan maklumat lengkap ini, dia boleh membuat keputusan untuk melaburkan beberapa jumlah wang ke dalam perniagaan, dan memulakan perniagaan dari sini. Adalah memadai untuk bermula secara kecil-kecilan, yang penting anda mempunyai dana yang mencukupi untuk meneruskan perniagaan, sekurang-kurangnya pada tahun pertama perniagaan.

SAITO BUSINESS SCHOOL (SBS) 

SESI MEI & JUN 2019

Objektif : 
Program Asasi telah dikembangkan untuk membantu calon pelajar yang mempunyai kelayakan pendidikan yang ada tidak memenuhi syarat kemasukan langsung kepada Diploma Pengajian Perniagaan selama dua tahun.
Matlamat : 
Program ini terutamanya direka untuk meningkatkan kecekapan pelajar dalam bahasa Inggeris dan mengukuhkan pengetahuan asas mereka dalam mata pelajaran kuantitatif.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Program:
1) Asasi Pengurusan Perniagaan + Bachelor :


Yuran pendaftaran: RM 1,500
Yuran pengajian: RM 19,650 
Asrama: RM 140/bulan
Pengangkutan: RM 80/bulan

Biasiswa 2019:
Yuran pendaftaran: RM 1500
Yuran pengajian: Percuma
Asrama: Percuma
Pengangkutan: Percuma

KELEBIHAN
1. Pelajar layak melanjutkan ke program Sarjana Muda Sekolah Perniagaan Saito (selagi para pelajar lulus program asas).

2. Yuran Akademik dikekalkan selama 4 tahun bagi pelajar menyambung program ini sehingga tidak ada perubahan harga.

3. Penyertaan dalam program Pembelajaran Bersepadu Kerja Saito yang membolehkan para pelajar mendapat manfaat pengalaman kerja dengan lebih 50 buah syarikat semasa mereka belajar.

4. Penyertaan dalam program Pusat Perniagaan Digital Saito yang akan menyediakan latihan & pensijilan kepada pelajar dalam Google Adwords, Rangka Tindakan Facebook, Program e-Talent Global AliBaba, Pensijilan iPay88 Lelongan & E-Niaga.

5. Setiap pelajar Sekolah Perniagaan Saito akan belajar bagaimana untuk menubuhkan dan menjalankan syarikat mereka sendiri.

6. Peluang membuat latihan industri dengan kumpulan syarikat Safeguards Asia di Indonesia, Myanmar, Kemboja, Sri Lanka dan Vietnam.

7. Peluang untuk melanjutkan pengajian ke Solent University, Southampton UK Ijazah Sarjana Muda atau kesinambungan kepada pelbagai Program pascasiswazah di UK, New Zealand, Australia dan Ireland.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TERMA DAN SYARAT
1. Biasiswa Asasi pengajian Perniagaan hanya sah untuk pengambilan bulan Mei & Jun 2019 sahaja.   2. Pelajar mesti meneruskan pilihan program Sarjana yang ditawarkan oleh Saito University College.   3. Sekiranya pelajar menarik diri dari Kolej Universiti atau dari program Asasi Universiti atau dari program sarjana Universiti Kolej yang dipilih, dia akan dikehendaki untuk pembayaran penuh sebanyak RM10,000.00.   4. Biasiswa ini merangkumi yuran akademik sahaja. Ini tidak termasuk yuran dan caj lain seperti yuran pendaftaran, yuran perpustakaan, yuran sumber, yuran perkhidmatan pelajar dan yuran lain.   5. Biasiswa ini diberikan dalam bentuk pengecualian yuran dan tidak boleh dipindah milik dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai.   6. Asrama dan pengangkutan adalah percuma selama 18 bulan di bawah promosi ini.   7. Hanya sah untuk pengambilan Mei & Jun 2019.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PAKEJ DIPLOMA

Diploma Pengurusan Perniagaan/ Diploma Pengurusan Sumber Manusia
Yuran pendaftaran: RM 500
Yuran pengajian: RM 36,000 (MQA)
Yuran pengajian: RM 28,900 (SAITO)
Asrama: RM 160/bulan
Pengangkutan: RM 80/bulan

Biasiswa 2019:
Yuran pendaftaran: RM 500
Yuran pengajian: RM 19,000
Asrama: 3 bulan Percuma, bayaran bermula bulan ke-4, RM 160
Pengangkutan: 3 bulan Percuma, bayaran bermula bulan ke-4, RM 80



PAKEJ IJAZAH

Bagi pelajar yang ingin menjamin masa depan mereka.



KELEBIHAN:
1. Pelajar dibimbing oleh Saito Adjunct Profesor, pakar dalam bidang mereka dengan pengalaman perniagaan yang luas.

2. Setiap pelajar Sarjana Muda akan menjalankan projek batu kapur dengan syarikat-syarikat besar yang akan memberi mereka kajian kes dunia sebenar untuk menyelesaikan masalah.

3. Penyertaan dalam program Pembelajaran Bersepadu Kerja Saito yang membolehkan para pelajar mendapat manfaat pengalaman kerja dengan lebih 50 buah syarikat semasa mereka belajar.

4. Penyertaan dalam program Pusat Perniagaan Digital Saito yang akan menyediakan latihan & pensijilan kepada pelajar dalam Google Adwords, Rangka Tindakan Facebook, Program e-Talent Global AliBaba, Pensijilan iPay88 & Lelong e-Commerce.
5. Setiap pelajar Sekolah Perniagaan Saito akan belajar bagaimana untuk menubuhkan dan menjalankan syarikat mereka sendiri.

6. Peluang praktisi dengan kumpulan syarikat Safeguards Asia di Indonesia, Myanmar, Kemboja,
Sri Lanka dan Vietnam.

7. Peluang untuk mendapatkan Solent University, Southampton UK Ijazah Sarjana Muda atau kesinambungan kepada pelbagai Program pascasiswazah di UK, New Zealand, Australia dan Ireland.

TERMA DAN SYARAT :
1. Tawaran Pakej Bachelor ini sah untuk pengambilan Mei & Jun 2019 sahaja.

2. Pakej ini merangkumi yuran akademik sahaja.

3. Pakej ini diberikan dalam bentuk pengecualian yuran dan tidak boleh dipindah milik dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai.

4. Asrama dan pengangkutan adalah percuma untuk 1 ½ tahun pertama di bawah pakej ini.
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Untuk mendaftar melalui permohonan online sila click link di bawah ⬇️⬇️ 
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
➡️Untuk mendaftar - click Borang ONLINE
 
Untuk dapatkan maklumat lanjut sila whatsapp link di bawah ⬇️⬇️ 
 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920
 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PROGRAM YANG DITAWARKAN :

TAKLIMAT KERJAYA BERKONSEPKAN ISLAMIK & TEMUDUGA BIASISWA KERJAYA SYARIAH ATAS TALIAN

  “𝐏𝐄𝐍𝐆𝐀𝐋𝐀𝐌𝐀𝐍 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐄𝐍𝐓𝐔𝐊 𝐌𝐀𝐒𝐀 𝐃𝐄𝐏𝐀𝐍: 𝐏𝐄𝐋𝐔𝐀𝐍𝐆 𝐁𝐄𝐋𝐀𝐉𝐀𝐑 & 𝐁𝐄𝐑𝐊𝐇𝐈𝐃𝐌𝐀𝐓 𝐃𝐀𝐋𝐀𝐌...

PENGAMBILAN SAITO UC SESI 2024 :