Jumlah Paparan Halaman

MyMengaji

Isnin, 27 Ogos 2018

AKTIVITI DAN KELAB SAITO UNIVERSITY COLLEGE

AKTIVITI DAN KELAB SAITO UNIVERSITY COLLEGE




Regimen Askar Wataniah


Sejak 2013, Akademi Keselamatan Saito juga telah menghantar beratus-ratus pelajar kami untuk mengikuti latihan wataniah yang dikenali sebagai "Volunteer Sukarelawan Asas". Program ini memberi peluang kepada pelajar kita menjalani latihan yang ketat untuk menguji keupayaan fizikal mereka. Mereka akan dilatih dengan beberapa taktik peperangan yang sebenar dan mempunyai pengalaman untuk menggunakan senjata sebenar seperti M4 dan M1.
 
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia

Akademi Keselamatan Saito (SSA) mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan SPRM sejak tahun 2013. Setiap tahun, pelajar SSA akan mendapat peluang untuk didedahkan kepada jenayah rasuah menerusi siri ceramah yang dirancang dengan SPRM. Projek dan kerjasama semacam ini bukan sahaja meningkatkan hubungan antara Saito dan SPRM, ia juga mewujudkan satu platform bagi para pelajar kita untuk menjadi "industri siap" melalui pengetahuan yang mereka peroleh semasa ceramah tersebut 

Kelab Pencegah Jenayah Kolej Saito 


Pada tahun 2017, Saito University College adalah antara beberapa institusi pendidikan yang telah dipilih oleh Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF) untuk membentuk Kelab Pencegahan Jenayah, sebuah kelab yang akan diselia secara langsung oleh MCPF. Salah satu matlamatnya adalah untuk mewujudkan kesedaran dan mendidik belia tentang aktiviti jenayah dan bagaimana mencegahnya daripada berlaku. Semasa pelancaran itu, pelbagai organisasi seperti MBPJ, PDRM dan AADK telah memberi sokongan pada pembentukan kelab ini. Pembentukan kelab ini juga menunjukkan bahawa Saito mempunyai hubungan industri yang kuat di kawasan pencegahan jenayah.





Sekretariat Pencegahan Rasuah Saito (SPRS)




Sekretariat Pencegahan Rasuah Saito (SPRS)

Pada tahun 2015, hasil daripada hubungan baik yang Saito dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Saito Security Academy telah dipilih oleh SPRM untuk membentuk Sekretariat Pencegahan Rasuah Saito (SPRS) sebagai inisiatif untuk mendidik masyarakat tentang rasuah. Sekretariat itu diselia secara langsung oleh SPRM. Sejak penubuhannya, sekretariat telah menjalankan pelbagai acara dan program. Sehingga hari ini, melalui sekretariat, SPRM akan terus memberi para pelajar SSA pengetahuan industri mereka.


--------------------------------------------

Pengiktirafan

Diiktiraf sepenuhnya oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) dan diiktiraf oleh
Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) untuk pekerjaan kerajaan





 ------------------------------------------------------------------

RAKAN KERJASAMA PELBAGAI INDUSTRI

Pendedahan kepada rakan industri profesional akan memberi anda kelebihan daya saing yang
akan menjadikan anda lebih berkemampuan dalam industri kreatif.


-----------------------------------------------------------------------

RAKAN KERJASAMA UNIVERSITI

Lanjutan pengajian dengan Universiti di dalam dan diluar negara yang menjalinkan kerjasama dengan Saito University College.


Tempat adalah TERHAD kepada 30 pelajar bagi kemasukan JUN 2019, untuk pelajar lepasa SPM/SVM dan STPM rebut peluang anda sekarang!!!!! 

 
Untuk dapatkan maklumat lanjut sila whatsapp link di bawah ⬇️⬇️ 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920 
➡️wasap - www.wasap.my/60129182920      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PROGRAM YANG DITAWARKAN :

TAKLIMAT KERJAYA BERKONSEPKAN ISLAMIK & TEMUDUGA BIASISWA KERJAYA SYARIAH ATAS TALIAN

  “𝐏𝐄𝐍𝐆𝐀𝐋𝐀𝐌𝐀𝐍 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐄𝐍𝐓𝐔𝐊 𝐌𝐀𝐒𝐀 𝐃𝐄𝐏𝐀𝐍: 𝐏𝐄𝐋𝐔𝐀𝐍𝐆 𝐁𝐄𝐋𝐀𝐉𝐀𝐑 & 𝐁𝐄𝐑𝐊𝐇𝐈𝐃𝐌𝐀𝐓 𝐃𝐀𝐋𝐀𝐌...

PENGAMBILAN SAITO UC SESI 2024 :